ירידת מחירים בסעודיה: אולי המשבר נגמר

על פי הדיווחים, מחירי הבתים בערב הסעודית היו הגרועים ביותר בעולם כולו, עד ספטמבר. מדד הנדל"ן למעשה ירד ב -6%. מה המצב הקיים בסעודיה?

להלן הנתונים לשנה הקודמת:
• מחירי אזור המגורים ירדו ב -6.3% בשנת 2018.
• מחירי הדירות ירדו ב -3.5%
• מחירי הווילות ירדו ב -4.7%
• בשנת 2018 ירד מדד הנדל"ן הביתי ב -0.7%

באופן כללי, אפוא, מדובר על קריסה לא מוגזמת, אך עדיין אין לזלזל בה. אנו מאמינים כי הנסיבות קיימות, ועדיין קיימות, מאז 2016. מדוע ניתן לדבר על התאוששות איטית?

ירידת המחירים עשויה להסתיים מכיוון שחל התאוששות איטית. בפרט, בשבועות הראשונים של ספטמבר עלו מחירי הדירות ב 0.5%. (אם מותאמים לאינפלציה זה נקרא 1.3%). בבירת ערב הסעודית, ריאד, מחירי הדירות נותרו ללא שינוי בשלושת החודשים האחרונים. גם בקטע היוקרה מדברים על עלייה קלה.

אבל מי עודד השקעות נדל"ן? ומעל הכל, מדוע?
בשנים האחרונות, הסעודים בילו בזהירות את "פטרוטולים" שלהם, כשהם חוזרים מחוויות שנות השמונים. בכך בחרו לבחור בשוק נוח שככל הנראה היה מניב לאורך זמן: הנדל"ן.

יתרה מזאת, יש לציין כי לאחר המיתון של שנות התשעים אושר בשנת 2009 חוק בנושא השקעות זרות. יוזמה זו אפשרה ומאפשרת לא-סעודים להחזיק בית מגורים פרטי בתנאי שהם קיבלו רישיון ממשרד הפנים. אולם כדי להימנע מכל סוג של ספקולציות, יש צורך שחמש שנים יחלפו עד שיימכר נכס. המגבלה היחידה היא האיסור על קניית נדל"ן בערים הקדושות מכה ומדינה. (במקרים אלה חוזי השכירות אפשריים אך אינם יעלו על שנתיים).

לפיכך קל להבין כיצד בשנים האחרונות העניין בנדל"ן הערבי גבר, גם נתן לנוחות ברכישת נכס אפילו עבור זר.
לאחר ששמנו לב שהבקשה לרכישת נכס התממשה באופן רציף ומתמיד, קל להבין כיצד בצד ההיצע, נכון היה להגדיל את המחירים. קצת כדי לשפר את הכלכלה המקומית, קצת להקצות ערך רב יותר לנכס שצובר יותר ויותר עניין.

למרות שהמשק אמור לסבול מהאטה פיזיולוגית, נראה כי התשואות הנובעות מהנדל"ן הן יותר חיוביות.
לפיכך הביקוש וההיצע נמצאים באותה רמה, ועם אמצעי הזהירות הנדרשים המלווים במדיניות המקומית הנכונה, כנראה שתגיע למצב יצרני ומאוזן כללי.

חיפוש ב Realigro

 

    Realiro חשבון

    • Twitter
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Instagram
    2005-2024 REALIGRO REAL ESTATE LTD. All Rights Reserved - VAT Nr: 893969932
    Neikos Digital Agency
    1. העדפות

      לשימוש טוב יותר של האתר Realigro, להגדיר את ההעדפות שלך עבור שפה, מטבע, מטר מרובע או מטר רבוע

      קבע עכשיו אל תציג שוב
    BB