מחירים גבוהים מדי: נדל"ן גרמני בסיכון לבועה?

המונח "בועת נדל"ן" מתייחס למצב עומד, כה רציני, עד כי אסור להתיר פיתרון מיידי. לעתים קרובות זה מתרחש כאשר שוק הנדל"ן רווי, אם בצד הביקוש או בצד ההיצע. בשני המקרים זוהי בעיה מורכבת לעיתים קרובות לניהול. למרות שוק הנדל"ן האירופי, נראה כי כעת הוא התאושש לחלוטין מהמשבר. עם זאת, נציין כי הדבר אינו חל על גרמניה.

לאחר עשר שנים של תנופה, מחירי הלבנים ממשיכים לעלות באופן אקספוננציאלי, עד כדי כך שקונים פוטנציאליים מודאגים מאוד. לפיכך, סביר להניח כי הבועה תתפרץ כבר בשנת 2020, והבעיה היא שנדמה כי מגמה זו ממשיכה ללא הפוגה.
אבל ממתי הבעיה הדואגת הזו התחילה?

כפי שפורסם בנתונים הסטטיסטיים העיקריים, הבעיה כבר ניכרה ברבעון השלישי של השנה שעברה. העלייה הבולטת ביותר הייתה זו שדווחה בהמבורג. והמומחים צופים עלייה נוספת לשנה זו.

אבל בואו נראה בפירוט לניתוח מצב זה. מחיר בתים משותפים, ברמה אחוזית, עלה ב -8% והגיע ל -2,040 יורו למ"ר. והדבר המדאיג באמת הוא שזו השנה השלישית ברציפות שהמספרים הללו מתרחשים.
אבל זה לא הכל. במטרופולינות אחרות כמו ברלין, מינכן, קלן ופרנקפורט, הסף הגיע ל 9%. (תמיד מבחינת בתים משותפים).

עכשיו בואו נפנה את תשומת ליבנו לבתים. שוב, התחזיות מודיעות על עלייה מהירה של 7%. לפיכך עליו להגיע ל -2,600 יורו למ"ר. ואם ערכים אלה יתחילו להדאיג אתכם, חשבו כי במציאות העיקרית שהוזכרו לעיל, המחירים יגיעו ל -6,000 אירו למ"ר. בדיוק יותר מכפול מהממוצע הגרמני. די אם נאמר שבמדינות הפדרליות המזרחיות ניתן לקנות נכס עם 1,500 יורו בלבד למ"ר.

אך בנוסף לכל אלה, בעיה מהותית נוספת מיוצגת על ידי הפער התהומי בין המחירים הנוגעים לחוזי השכירות לבין אלה של חוזי הרכישה והמכירה. עבור השכירות, המחירים עלו 3.6%, תמיד בהתחשב בשנה שעברה. למרות זאת, משכנתא חיובית עודדה את '' מירוץ הלבנים ''.

באופן כללי מחיר הנדל"ן הוכפל משנת 2008 עד 2018. האלמנט החיובי היחיד מיוצג על ידי התחדשות אמיתית של האזורים הפחות מאוכלסים. למעשה, האחרון, על מנת להיכנס למשק הנדל"ן הגרמני. מתוך 300,000 דירות הוא עלה ל 75,000 יחידות נוספות. בשנת 2018 אושרו כ- 700,000 פרויקטים חדשים, אשר יבוצעו בחמש השנים הבאות.

אז איך יתפתח שוק הנדל"ן הגרמני? האם בועת הדיור תתפוצץ? נראה כי הקריסה קרובה. אך אין זה אומר שלא יכולים להיות פתרונות חלופיים לפייס את הגידול הפתאומי הזה.

לעוד חדשות על שוק הנדל"ן, הישאר מעודכן בפורטל שלנו!

חיפוש ב Realigro

 

    Realiro חשבון

    • Twitter
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Instagram
    2005-2024 REALIGRO REAL ESTATE LTD. All Rights Reserved - VAT Nr: 893969932
    Neikos Digital Agency
    1. העדפות

      לשימוש טוב יותר של האתר Realigro, להגדיר את ההעדפות שלך עבור שפה, מטבע, מטר מרובע או מטר רבוע

      קבע עכשיו אל תציג שוב
    BB