העתקה ונדל"ן: מה יקרה

אחרי שמדינות רבות הצליחו להתמודד עם משבר קוביד, מה שמשפיע הן על הבעלים והן על המשקיעים הפוטנציאליים הוא המחיר. במה ישתנו הערכים הנוגעים לנדל"ן? האם סקירת המחירים תכלול את כל המגזרים או חלק מהנדל"ן?
כדי לענות על שאלות אלו החלטנו ליצור מדריך קטן, לתת סקירה (תחזית) על מה שיחכה לנו בחודשים הקרובים.

אנו מניחים כי בכל הנוגע להסכמי שכירות, בעיקר באזורי תיירות, החלה מלחמה כלפי מטה. מלחמה, עם זאת, עדיין מספקת מחירים גבוהים. שמירה על רף המחירים גבוהה היא הצורך (במדינות רבות המוטלות על פי חוק) לחלל לחלוטין את הסביבה, באמצעות ציוד ושיטות יקרות באמת. אבל לא כולם חושבים באותה צורה. על פי תחזיות הכלכלנים העיקריים, ישנם שלושה תרחישים שעשויים לאפיין את עתידנו הקרוב. הכל מתוקף (ברור) מגמת עקומת ההדבקה.

מלכתחילה מניחים נורמליזציה, ואיתה הפחתה מתקדמת של מרווח המחירים. עם זאת, בשניים האחרים יש חשש לחזרה לשלב הראשון שנקרא (לכן בידוד מאולץ), וכתוצאה מכך חסימת המערכת הכלכלית כולה. לפיכך, נכלל גם שוק הנדל"ן. אם גל החזרה נסבל וניתן לניהול, יש לקוות התאמה הדרגתית, כאשר המחירים עדיין נמוכים מאשר בתקופה שלפני קוביד. פיחות אמיתי של הנכסים בשוק, שמשאיר את הבעלים אך גם את המשקיעים מבולבלים.
אז הכל קשור לתמחור מחדש? יש לקוות שלא, אבל לדבר על וודאות מוחלטת בשלב זה יהיה מסוכן. מתי ניתן יהיה לדבר על הפעלה מחדש אמיתית?

לדברי המומחים, אחרי הקיץ. למרות ששוק הנדל"ן עדיין פעיל, עד כדי כך שבמדינות רבות נראה שמעולם לא הפסיק, ובכלל המצור נמשך. יש צורך לעשות תקציב לא רק על ידי התחשבות בערך הנכס או ביוקר המחיה של אומה נתונה. אך יש צורך לכייל הכל בהתאם למצב הבריאותי. לדוגמא, בספרד, שם יוקר המחיה עדיין תואם את הממוצע האירופי, קיים סיכון לעכב את החזרה לשגרה, בגלל התמוטטות הבריאות. הסיבה לכך שבמדינות כמו אלה אנו יכולים לצפות להתנפחות מחירים מוגזמת (שתניע את כל המשק) או, לעומת זאת, פיחות של הנדל"ן.

עם זאת, מה שמבשר היטב הוא שבממוצע כללי הנזילות במחזור (למרות חוסר הוודאות) נותרה גבוהה. כמו העניין שהמשקיעים (הצעירים יותר) יופיעו בעולם הנדל"ן. המגזר שהכי פחות מושפע מבחינת תמחור חוזר יהיה זה של דמי השכירות, אך לגבי חוזי מכר ... הכל צפוי!

חיפוש ב Realigro

 

    Realiro חשבון

    • Twitter
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Instagram
    2005-2024 REALIGRO REAL ESTATE LTD. All Rights Reserved - VAT Nr: 893969932
    Neikos Digital Agency
    1. העדפות

      לשימוש טוב יותר של האתר Realigro, להגדיר את ההעדפות שלך עבור שפה, מטבע, מטר מרובע או מטר רבוע

      קבע עכשיו אל תציג שוב
    BB