מחירים עולים: גרמניה בשיא כל הזמנים

ידוע ששוק הנדל"ן רגיש ביותר לשינויים כלכליים וחברתיים במדינה. למעשה, במהלך השנה האחרונה, כהוכחה לכך, ברוב הבירות באירופה מחירי הנכסים קרסו. הסיבה היא פשוטה. היעדר האפשרות של משקיעים פוטנציאליים להציג או לסיים את רכישת הנכס, הביא את הבעלים עצמם להוריד את מחירי המכירה לרכישת נכסים כאלה.

ניסיון שנוכל להגדירו נואש, שמטרתו לשמור על הכלכלה הלאומית. בטור של היום ננתח תופעה מסוימת מאוד שהשפיעה על כמה מדינות אירופיות בתקופה שלאחר הפנדמיה. זו שקשורה לעליית מחירי הנכסים. הגיבורה של ימינו היא גרמניה, מדינה בה מחירי הדירות עלו בכמעט 10% על בסיס שנתי כבר ברבעון הראשון. גידול גדול, המאשר את מגמת העלייה, שנמצאת קבועה במשך עשור לפחות. עכשיו בואו נראה אם ניתן ליצור בועת נדל"ן במדינה הזו, כפי שרבים חוששים.

בטור של היום ננסה אפוא לנתח בפירוט מה המצב הנוכחי וכיצד הוא עשוי להתפתח בחודשים הבאים. אז אם אתה מוכן ומסוקרן מהנושא ... אנחנו יכולים להתחיל!

ברגע היסטורי אחר גידול כה משמעותי לא היה גורם לאותה סערה שהיא זוכה בתקופה זו. זה שנרשם היום הוא הריבאונד הכלכלי הגדול ביותר בעשר השנים האחרונות. אבל מדוע גרמניה לא עצרה אפילו במהלך מגיפה שהפילה את כל הכלכלות הבינלאומיות על ברכיהן?

ישנן סיבות שונות המצדיקות תוצאה זו. קודם כל אנו זוכרים כיצד גרמניה, הכלכלה האירופית הראשונה, מחזיקה בריבית נמוכה מאוד. אנו זוכרים גם את המדיניות המוניטרית המרחיבה של הבנק המרכזי באירופה ואחרון חביב את המצב הכלכלי המצוין של המדינה. אם זו כבר הייתה הקרקע הפורייה כדי להבטיח צמיחה מתמדת מבחינת מחירי הנכסים במדינה, יש לקחת בחשבון גם תנאים נוספים. במהלך חירום המגיפה, תעשיית הבנייה הגרמנית סבלה מתגובת נגד קשה. הסיבה ? בעיקר המחסור בחומרי גלם כמו פלדה, עץ וחומרים לבידוד תרמי (בסיסי למגזר זה).

הסיבה לכך שהעלייה במחירי הבתים הקיימים הייתה פיזיולוגית יותר. אבל זה לא הכל. כמו כן יש לקחת בחשבון כי הממשלה אימצה תמרונים שונים בכדי למנוע משבר כלכלי. למשל החוק על הקפאת דמי השכירות בבירה ברלין עליו דיברנו באחד הטורים הקודמים שלנו.

מצב קריטי למדי שראה את העלייה הנוספת במחירי השוק כפתרון היחיד. מינכן ופרנקפורט נמצאות בכוונתם של מומחי התעשייה מכיוון שהן שתי הערים היחידות עם הסיכון הגבוה ביותר לבועת דיור בעולם. אך לפי בנק השיקום הציבורי הגרמני KFW, אין סיבה להיבהל.

איננו יודעים כיצד יתפתח מצב זה. זו הסיבה שאנחנו לא יכולים לתת תחזיות מסוימות. אבל, אם אתה רוצה לדעת יותר על זה ועל נושאים רבים אחרים הקשורים לשוק הנדל"ן (ולא רק), אתה רק צריך להישאר מעודכן כאן! תמיד ורק בריאליגו!

חיפוש ב Realigro

 

    Realiro חשבון

    • Twitter
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Instagram
    2005-2024 REALIGRO REAL ESTATE LTD. All Rights Reserved - VAT Nr: 893969932
    Neikos Digital Agency
    1. העדפות

      לשימוש טוב יותר של האתר Realigro, להגדיר את ההעדפות שלך עבור שפה, מטבע, מטר מרובע או מטר רבוע

      קבע עכשיו אל תציג שוב
    BB