נדל"ן שוויצרי: סיכונים פסיכולוגיים

גם שוויץ, שהוכרה מאז ומתמיד כמדינה נייטרלית, נפגעה גם בתקופה הפנדמית הזו. לא רק ברמה הכלכלית, אלא מעל הכל בענף שלנו, תחום הנדל"ן. למותר לציין שווירוס Coronavirus השפיע גם על שוויץ ... אבל איך? מהם המימדים של מגיפה זו? בואו נגלה יחד על בסיס הנתונים העומדים לרשותנו.
ברבעון הראשון של 2020, למשבר קוביד הייתה השפעה כמעט אפסית על הנדל"ן. די אם נאמר כי העסקות המתוכננות הסתיימו לחלוטין ומחירי הנכסים למגורים (תפוסים) ירדו מעט. 0.43% בלבד. אולם בשבועות הראשונים של אפריל הגורם הפסיכולוגי שיחק בדיחה גרועה.

משקיעים פוטנציאליים רבים צעדו צעד אחורה לפני שהתממשקו לשוק הנדל"ן. למעשה, צפויה רמה גבוהה יותר של אבטחה, מה שיכול לאפשר פעולה ממוקדת ומודעת יותר בהחלט. רחוק מחוסר איזון בשוק.

במה מאופיין הסיכון הפסיכולוגי הזה? עבור המשקיעים, מדובר בסוגיות הנוגעות לשני גורמים עיקריים:
- עם ירידת מחירים
- לחימום יתר של השוק

ולמרות שמדובר בשני משתנים בלבד, נראה כי שוק הנדל"ן בשוויץ קשור מאוד לנושאים קריטיים פוטנציאליים אלה.
אך כיצד יתפתח הנדל"ן השוויצרי בחודשים הקרובים?

יש תוכנית, אך סוגיות שלאחר המיתון אינן מבטיחות שניתן יהיה להשיג אותה במלואה. עם זאת, עסקאות בשוק יהיו מוגבלות ביותר. בשלב מאוחר יותר יתפתח פתיחה גדולה יותר.
אין זה מפתיע כי בשוויץ אירעה סתימה שנבעה לא כל כך מהמצב החברתי הכלכלי - הכלכלי, אך הפסיכולוגי. במדינה שבה מערכת הרגולציה, גם אם נוקשה ביותר, היא אחת המכובדות בעולם על ידי אזרחות, מבינים כיצד, היעדר יציבות, מביא לפסיכולוגיה של הפרט תחושת חוסר התמצאות וחוסר התמצאות.

שוק הנדל"ן השוויצרי הוא גם בין המגוונים ביותר. אבל אתה יודע, מחירי הבסיס עדיין גבוהים מהממוצע האירופי, עם פלח יוקרה אקסקלוסיבי באמת. עם זאת, לא חסרים משקיעים אשר מודעים לחוזק הנדל"ן השוויצרי מחליטים לשפוך את חסכונותיהם בענף זה. אם לצורך השקעה פשוטה לעתיד, או עבור היותם עצמם גנראטורים של הצעה שיכולה למשוך לקוחות מעוניינים.

באופן כללי, יש לקוות כי החסימה הזו תיפתר בהקדם האפשרי, ותאפשר לנדל"ן השוויצרית לשחזר את המניה. לחלופין, אם המצב נמשך, לא ניתן לשלול קיפאון בענף. סיטואציה לא מאוד ברורה, אך יש לקוות, יכולה להתפתח בצורה הטובה ביותר.
למרבה הצער ברחבי העולם אנו עדים למשבר חסר תקדים. לכן, אין זה מפתיע שאפילו מדינה כה חזקה יכולה לסבול מהתקף נפילה.
מה שבטוח הוא שאנחנו בריאליגו נמשיך לעדכן אתכם בפורטל שלנו.

חיפוש ב Realigro

 

    Realiro חשבון

    • Twitter
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Instagram
    2005-2024 REALIGRO REAL ESTATE LTD. All Rights Reserved - VAT Nr: 893969932
    Neikos Digital Agency
    1. העדפות

      לשימוש טוב יותר של האתר Realigro, להגדיר את ההעדפות שלך עבור שפה, מטבע, מטר מרובע או מטר רבוע

      קבע עכשיו אל תציג שוב
    BB